Nordisk e-handelsrapport
PostNord har nettopp utgitt rapporten "E-commerce in the Nordics" for høsten 2024, med nyttig innsikt om e-handel i Norden.
Nordiske forbrukere er svært digitale og flittige netthandlere. For eksempel handler 87% av nordmenn på nett minst en gang i måneden.
Forbrukerne blir stadig mer erfarne og kresen i sine online shoppingvaner, søker ulike leveringsalternativer, fleksibel betaling metoder, og sømløse internasjonale leveranser. Når nordiske forbrukere skal bestemme hvilken nettside de skal kjøpe fra, er fleksible leveringsløsninger en av de viktigste faktorene. Det er mange som handler fra utlandet, og en stor andel er opptatt av bærekraftige leveringsalternativer.
Hva kan du lese om i rapporten?
I rapporten gir vi en grundig analyse av e-handel i Norden, et detaljert innblikk i forbrukernes handlevaner på nett i de fire nordiske landene, samt trender fra det internasjonale markedet. Rapporten ser på likheter og forskjeller i e-handel i Norden og viser hvordan forbrukeratferd har utviklet seg og endret seg i løpet av året. Vi fokuserer på de viktigste faktorene du som bedrift må være klar over for å lykkes i Norden og innsikten er verdifull både for den etablerte nettbutikken og for de som ønsker å vokse inn i nye markeder.