Hopp over navigering og søk
Öppna i Microsoft Edge
E-commerce in the Nordics 2024

Nordisk e-handelsrapport

PostNord har nettopp utgitt rapporten "E-commerce in the Nordics" med nyttig innsikt om e-handel i Norden. 

Nordiske forbrukere er svært digitale og flittige netthandlere. For eksempel har 82% handlet på nettet de siste 30 dagene. Dette er en økning på 15 % sammenlignet mot 2018, hvor andelen var på 66 %.  

Forbrukerne blir stadig mer erfarneog kresen i sine online shoppingvaner, søker ulike leveringsalternativer, fleksibel betaling metoder, og sømløse internasjonale leveranser. Når nordiske forbrukere skal bestemme hvilken nettside de skal kjøpe fra, er fleksible leveringsløsninger en av de viktigste faktorene.

Hva kan du lese om i rapporten?

I rapporten gir vi et detaljert innblikk i forbrukernes handlevaner på nett i de fire nordiske landene, samt trender fra det internasjonale markedet. Rapporten ser på likheter og forskjeller i e-handel i Norden og viser hvordan forbrukeratferd har utviklet seg og endret seg i løpet av året. Vi fokuserer på de viktigste faktorene du som bedrift må være klar over for å lykkes i Norden og innsikten er verdifull både for den etablerte nettbutikken og for de som ønsker å vokse inn i nye markeder.

Last ned rapporten her

 

Tidligere utgaver av Netthandelsbarometeret

 

Her kan du laste ned tidligere utgaver av Netthandelsbarometeret.
Rapportene tar for seg dagens og fremtidens netthandelstrender, preferanser for handel, gjenbruk, frakt og levering i det norske markedet.

Last ned rapporten
Last ned rapporten her
Last ned rapporten