Få hjelp til å komme i gang
Vil du vite mer om våre netthandelsløsninger og få hjelp til å komme i gang med netthandel?
For de fleste kundene haster det ikke så mye å få varene levert at det er verdt å betale ekstra for rask levering. En dag forskjell spiller vanligvis ingen, eller bare en liten rolle.
Derimot vil mange forbrukere allerede ved kjøpet gjerne angi en bestemt leveringstid og levering på et bestemt sted og på en bestemt måte som passer inn i deres rutiner.
Forbrukerne ønsker valgfrihet. Det skal være enkelt å velge, og det skal finnes flere alternativer å velge mellom. Vi hjelper deg med å gjøre det enklere for kundene med løsninger som gir flere valgmuligheter ved kjøp og levering.
Her er 5 råd som bidrar til valgfrihet i leveringen for dine kunder:
Kundene ønsker at leveringen skal passe inn i hverdagen. Og kravene de har, varierer ut fra hva de kjøper, når de kjøper, og hva varen betyr for dem. Det å kunne velge et passende leveringssted hver gang man handler, er en viktig parameter. Nærmest betyr ikke alltid best. Friheten til å kunne velge mellom levering på jobben, hjem eller til et utleveringssted er viktigere.
Har du både nettbutikk og fysisk butikk, passer tjenesten Collect In-store for deg. La kundene velge om de vil hente varer kjøpt på nettet i din butikk og ikke på et annet utleveringssted. Med vår retail-app kan du bli ditt eget utleveringssted for kundene. Det gir mer trafikk i din fysiske butikk og mer frihet for kunden, som kan velge mellom flere steder enn standardalternativene for henting.
Etterspørselen etter fleksibel hjemlevering øker i de nordiske landene. I myPostNord kan mottakeren bestille hjemlevering, velge dag og tid og oppdatere tidspunktet for en bestilt hjemlevering. Hvis mottakeren ikke er hjemme, kan man velge at noen andre skal varsles, f.eks. en slektning eller en nabo.
Digital identifisering er et sikkert alternativ til den fysiske legitimasjonen. For mottakeren innebærer det flere og mer fleksible muligheter for å hente pakken, og det gjør det også enklere å hente for andre. Digital ID er en tilleggstjeneste for MyPack Collect og gjelder for mottakere i Sverige.
Snart kan mottakere av varer kjøpt på nettet velge å få varene levert innenfor døren. Denne nye leveringsmåten er utviklet av PostNord og ASSA ABLOY. Sammen med nettbutikkene Jollyroom, Apotea og Komplett kjører vi i vår og sommer et pilotprosjekt der utvalgte husholdninger tester leveringsalternativet. Leveringsalternativet vil finnes i Delivery Checkout og FlexChange.
Når en ordre er kommet inn, skal varene plukkes fra lageret og pakkes i egnet emballasje. TA-leverandørene er ofte de som fronter sluttkundene med varslinger. Du må derfor sikre funksjonaliteten gjennom hele ordrehåndteringen og at TA-løsningen er tilpasset din virksomhet.
Som netthandelsaktør er det ikke alltid like lett å forstå seg på forskjellige tjenester, frakttermer og prosesser forbundet med varedistribusjon. Du må sikre at den tjenesten du bestemmer deg for, leverer den kvaliteten som kundene krever, samt har det servicenivået som kundene forventer. Identifiser hvilke behov for fraktløsninger du har, avhengig av type produkt, hvor kundene befinner seg, og hvilke preferanser de har.
Vi har distribusjonsløsninger som oppfyller dine behov, enten du vil sende i Norge eller til utlandet.
Med PostNord får kunden varen levert helt hjem eller kan hente den når det passer på et utleveringssted i nærområdet. Vi har selvfølgelig smidige løsninger for eventuelle returer.
myPostNord er en tydelig og lettforståelig tjeneste som brukes for å søke etter en forsendelse. Tjenesten fungerer også som en fjernkontroll for pakkeleveringen – kunden kan nemlig ikke bare styre hvor varen skal leveres, men også håndtere tilleggstjenester og returer.
Vil du vite mer om våre netthandelsløsninger og få hjelp til å komme i gang med netthandel?
Med MyPack Collect kan du sende pakker for levering til utleveringssteder i hele Norden. Vi henter hos deg og leverer til utleveringsstedet.
Med MyPack Home kan du sende pakker som hentes hos deg og leveres direkte til kundens fortauskant.
Send pakker på opptil 2 kg med lav verdi som leveres til mottakerens postkasse eller dørmatte.
Med Cash On Delivery gir du kunden din mulighet til å utsette betaling for varen til den blir levert.
Med Collect In-store får kundene muligheten til å hente varen i din butikk, uten at det krever store investeringer fra deg.
FlexChange hjelper kundene med å velge hvordan og når pakken skal leveres. Det er smidig for deg og enkelt for kunden.
Vi gjør det enkelt og trygt for kundene dine å sende varer i retur.
Med PostNord Return Pickup gir du kundene dine mulighet til å bestille henting av returvarer på opptil 35 kg.
PostNord Checkout er en kasseløsning som inkluderer både betaling og frakt. Den gir deg en kostnadseffektiv modell for å drive din nettbutikk.
Nå kan vi tilby markedets beste fraktavtale til deg som liten eller mellomstor bedrift. Bli kunde på 1-2-3 og kom i gang med dine sendinger!