Få hjelp til å komme i gang
Vil du vite mer om våre netthandelsløsninger og få hjelp til å komme i gang med netthandel?
Netthandelsopplevelsen blir stadig viktigere for kundene, og det avgjørende for handelen kan være om leveringsalternativene er enkle og tydelige. Allerede før kjøpet vil kunden vite når, hvordan og hvor leveringen vil skje, hvem som står for den, og selvsagt hva det vil koste.
For å skape en så god kjøpsopplevelse som mulig, er det viktig å ha gode leveringsløsninger på plass. Her er alt du trenger å vite for å komme i gang.
For nye eller sporadiske kunder kan muligheten til å velge leveringsalternativ utgjøre forskjellen mellom et vunnet eller tapt kjøp. Det skal være enkelt å velge, og det skal finnes flere alternativer å velge mellom. Vi hjelper deg med å gjøre det enklere for kundene med løsninger som gir flere valgmuligheter ved kjøp og levering.
Undersøkelsen Netthandel i Norden 2018 viser at
Vær tydelig på hvilke muligheter som finnes i forbindelse med leveringen. Kan du i kassesteget svare på når, hvor og hvordan kunden får varen, og hvor mye frakten koster? Det kan være avgjørende for om vedkommende gjennomfører kjøpet.
Mer om fleksibel levering for kundene
I dag finnes det en rekke forskjellige netthandelsplattformer å velge mellom – alt fra gratisvarianter til profesjonelle systemer. Det finnes generelt 3 kategorier av plattformløsninger:
Tenk gjennom hvilke funksjoner du vil ha i din nettbutikk, og at de bør speile det ambisjonsnivået du har for din virksomhet. Plattformen bør støtte disse funksjonene samt viktige generelle funksjoner, f.eks. mobiltilpasning.
Dersom du ønsker en nøkkelferdig løsning kan plattformer som Mystore være et godt alternativ. De er Norges største plattformleverandør innen e-handelsbransjen.
Enkelt forklart er et transportadministrativt system et datasystem som brukes til å bestille transport hos en transportør, skrive ut fraktsedler og spore forsendelser.
Det finnes en rekke TA-leverandører på markedet i dag. Her gjelder det å finne den løsningen som svarer best til de behovene du har og den kompleksiteten som kreves for å gjøre vareflyten best mulig for din butikk.
Eksempler på populære TA-leverandører er:
...og mange flere.
Behovet for leveringsmåter er forskjellig og avhenger av virksomheten. Spørsmål man kan stille seg, er om man sender ofte, om varene er store eller om varene er svært verdifulle. Hvis du raskt og enkelt ønsker å komme i gang og få avgårde et par forsendelser per dag, tilbyr vi en rekke forskjellige måter å frakte disse på.
Noen av de mest populære tjeneste vi har er MyPack Collect (pakke sendes til et utleveringssted nær kunden din), MyPack Home (pakke sendes hjem til kunden din) og MyPack Home Small (leveres til kundens postkasse).
Ønsker du å teste oss kan du enkelt komme i gang på myPostNord her.
Å skape en sømløs kjøpsprosess som oppfyller alle behovene kunden din har – fra kjøp til levering – er viktig for dagens nettkunder. Vi har utarbeidet 6 anbefalinger for hvordan du kan forbedre kundenes kjøpsopplevelse.
Les vår veiledning om seks tips for en bedre netthandel
E-commerce NOW (ecNOW) er en totalløsning for deg som netthandelsbedrift, som vil forenkle hverdagen din. Den inneholder verktøy og overblikk for kostnadseffektiv kundekommunikasjon sammen med en skalerbar logistikk- og lagerløsning. Det hele for at du som netthandelsbedrift skal kunne oppfylle dine kundeløfter.
NOW er utviklet for små- og mellomstore netthandelsbedrifter. Gjennom delingsøkonomi kan vi tilby kostnadseffektive tjenester og produkter. I vårt NOW-hus finner du tjenestene inndelt i kategoriene Kundeinnsikt og kommunikasjon, Fleksibelt lager, Forbrukerdrevet logistikk og Global e-handel.
Vil du vite mer om våre netthandelsløsninger og få hjelp til å komme i gang med netthandel?
Med MyPack Collect kan du sende pakker for levering til utleveringssteder i hele Norden. Vi henter hos deg og leverer til utleveringsstedet.
Med MyPack Home kan du sende pakker som hentes hos deg og leveres direkte til kundens fortauskant.
Send pakker på opptil 2 kg med lav verdi som leveres til mottakerens postkasse eller dørmatte.
Med Cash On Delivery gir du kunden din mulighet til å utsette betaling for varen til den blir levert.
Med Collect In-store får kundene muligheten til å hente varen i din butikk, uten at det krever store investeringer fra deg.
FlexChange hjelper kundene med å velge hvordan og når pakken skal leveres. Det er smidig for deg og enkelt for kunden.
Vi gjør det enkelt og trygt for kundene dine å sende varer i retur.
Med PostNord Return Pickup gir du kundene dine mulighet til å bestille henting av returvarer på opptil 35 kg.
PostNord Checkout er en kasseløsning som inkluderer både betaling og frakt. Den gir deg en kostnadseffektiv modell for å drive din nettbutikk.
Nå kan vi tilby markedets beste fraktavtale til deg som liten eller mellomstor bedrift. Bli kunde på 1-2-3 og kom i gang med dine sendinger!