Få hjelp til å komme i gang
Vil du vite mer om våre netthandelsløsninger og få hjelp til å komme i gang med netthandel?
Det å skape en sømløs kjøpsprosess som oppfyller alle behovene til kunden – fra kjøp til levering – er viktig for dagens netthandelsaktører. Vi har utarbeidet 6 anbefalinger om hvordan du kan forbedre kundenes kjøpsopplevelse.
Mange kjøp fullføres ikke hvis det mangler leveringsalternativer. Du kan gjøre det enkelt for kundene ved å tydeliggjøre hvor, hvordan og når leveringen vil skje. For tilbakevendende kunder er det lurt å tilby forvalg av det leveringsalternativet de valgte sist. Det viser kunnskap om kundene, bygger lojalitet og kan øke konverteringsgraden.
Leveringsopplevelsen må tilsvare kjøpsopplevelsen. For forbrukerne innebærer det alltid en balanse mellom raskhet, nøyaktighet og kostnad. Kjøpet haster som regel ikke så mye at det lønner seg å betale for ekspresslevering. I stedet ønsker mange å kunne bestemme leveringstid eller -måte og få varene levert på et sted som passer inn i hverdagen deres.
Kunder vil at leveringen skal passe inn i hverdagen. Du kan skape mer fornøyde kunder ved å tilby flere forskjellige leveringsalternativer som gjør at kundene kan velge det alternativet som passer dem best.
Ved å tilby kundene mulighet til å velge leveringsmåte, spore forsendelsene og forstå hva som trengs for å motta dem, blir du mer fleksibel. Med en god forståelse for hva kundene foretrekker kan du lettere kontakte kundene på riktig måte – via e-post, SMS eller kanskje en melding i en elektronisk postkasse. Det er lurt å gjøre det enkelt for kunden å velge et alternativ som passer.
Det å gi kundene mulighet til å påvirke leveringen etter utsjekking er en del av en velfungerende logistikk og hjelper deg med å forbedre kunderelasjonene. Du kan løse dette ved f.eks. å ha andre som pakketerer, eller gi mulighet til å endre hentestedet fra et som ligger nært kundens bolig, til et som ligger nært kundens arbeidsplass.
Det at man som selskap er i stand til å håndtere returer på en smidig måte, bidrar til å skape en god kjøpsopplevelse. Kunder kan ha liten tålmodighet når de må levere tilbake varer. Du kan gjøre dette enkelt for kunden ved å tilby god tilgang til steder for avlevering og tydelige instruksjoner om hvordan returen skjer og håndteres. Hvis du kan svare på når en returnert vare blir tilbakebetalt, øker du kundenes følelse av sikkerhet og reduserer faktorer som hindrer kjøp.
Vil du vite mer om våre netthandelsløsninger og få hjelp til å komme i gang med netthandel?
Med MyPack Collect kan du sende pakker for levering til utleveringssteder i hele Norden. Vi henter hos deg og leverer til utleveringsstedet.
Med MyPack Home kan du sende pakker som hentes hos deg og leveres direkte til kundens fortauskant.
Send pakker på opptil 2 kg med lav verdi som leveres til mottakerens postkasse eller dørmatte.
Med Cash On Delivery gir du kunden din mulighet til å utsette betaling for varen til den blir levert.
Med Collect In-store får kundene muligheten til å hente varen i din butikk, uten at det krever store investeringer fra deg.
FlexChange hjelper kundene med å velge hvordan og når pakken skal leveres. Det er smidig for deg og enkelt for kunden.
Vi gjør det enkelt og trygt for kundene dine å sende varer i retur.
Med PostNord Return Pickup gir du kundene dine mulighet til å bestille henting av returvarer på opptil 35 kg.
PostNord Checkout er en kasseløsning som inkluderer både betaling og frakt. Den gir deg en kostnadseffektiv modell for å drive din nettbutikk.
Nå kan vi tilby markedets beste fraktavtale til deg som liten eller mellomstor bedrift. Bli kunde på 1-2-3 og kom i gang med dine sendinger!