Hvordan spore en pakke
Det enkelt å spore en pakke som sendes med PostNord. Alt du trenger er et sendingsnummer, eller du kan registrere deg på MyPostNord hvor du får full oversikt over alle pakker som er på vei til deg.
Lurer du på hvordan du kan spore en pakke? Mulighetene er mange dersom pakken er sendt med oss.
Spore pakke på MyPostNord
Ønsker du full oversikt over alt som skjer med pakken fra den ankommer oss, bør du registrere deg på MyPostNord.
Har du først registrert deg her, vil du få opp alle varer som skal sendes med PostNord til deg, så lenge du oppgir mobiltelefonnummer eller e-postadresse ved kjøp – noe som uansett er påkrevd hos de fleste nettbutikker.
På MyPostNord vil du da kunne spore en pakke fra den kommer til oss, via omlasting til utkjøring og levering. Her kan du avtale tid for hjemlevering direkte, og trenger du å hente din pakke på et av våre utleveringssteder, får du veibeskrivelse og informasjon om åpningstider. Du får også hjelp til å holde orden på returer og refusjoner.
Sendingsnummer/ordrenummer
Du kan enkelt spore pakken din på postnord.no. Det eneste du trenger er et sendingsnummer som er et unikt serienummer for din pakke. Det er avsender som gir pakken et sendingsnummer, som også kan kalles kollinummer, kolli-id, sporingsnummer eller tracking nummer. Det må ikke forveksles med ordrenummer.
Har du sendingsnummer kan du spore din pakke gjennom å taste inn nummeret på denne siden:
Du kan også bruke pakkens sendingsnummer til å avtale tidspunkt for alle pakker som skal leveres hjem til deg. Så fort vi har fått en pakke fra avsender vil vi kontakte deg via sms eller e-post, og du vil få opp en lenke til en side der du kan velge mellom ulike utkjøringstider på dag- eller kveldstid. Du kan også gå inn direkte på Avtal hjemlevering og skrive inn sendingsnummer.