Send store pakker
For å kunne sende store pakker, trenger du en kundeavtale med oss. Ta kontakt med oss, slik at vi kan finne den beste løsningen for deg.
Med PostNord er det enkelt å sende store pakker over 35 kg for deg som bedriftskunde.
Pakker opp til 20 kg kan du som privatperson sende med MyPack GO. Her registrerer du selv pakkeopplysninger på nett, betaler og skriver ut en etikett du klistrer på pakken som leveres til en av PostNords 1500 pakkeleveringssteder.
Som bedrift kan du velge mellom MyPack Collect, MyPack Home og MyPack Home Small når du skal sende pakker til privatpersoner – alt ettersom du ønsker mottakeren skal hente pakken i butikk, få det på levert på døra eller i postkassen.
Store pakker over 35 kg sendes enten som stykkgods eller partigods.
Stykkgods er dør til dør-sendinger der du kan samle flere kollier i forskjellige størrelser med en samlet vekt på opptil 2,5 tonn. Å sende noe som stykkgods er mer effektivt og gir deg en lavere pris fordi du kan kombinere enkeltpakker og paller i én sending. Vi henter de direkte hos deg og laster alt i samme bil, eller du kan velge å levere kolliene til en av våre terminaler.
Produktnavnet til stykkgods er PostNord Groupage.
Partigods er sendinger med en samlet vekt på mer enn 2,5 tonn som i størst mulig grad kan gå fra dør til dør uten å være innom terminal. Partigods kan være delpartier eller hellaster der kolliene må kunne håndteres med normale hjelpe- og transportmidler.
Vi henter normalt direkte hos deg og frakter deretter sendingen helt frem til mottaker. Produktnavnet til partigods er PostNord Partloads.
Skal du sende store enkeltpakker over 35 kg, lønner det seg å velge PostNord Groupage Single som gir en rimeligere pris.
Alle pakker kan spores gjennom et sendingsnummer som er unikt for din pakke. Det er avsender som gir pakken et sendingsnummer, som også kan kalles kollinummer, kolli-id, sporingsnummer eller tracking nummer.
Har du sendingsnummer kan du spore store og små pakker gjennom å taste inn nummeret på denne siden: Pakkesporing. Dersom du har en kundeavtale med oss kan du følge alle dine sendinger på kundeportalen vår.
PostNords egen sporingsapp kan lastes ned både til iPhone og Android-telefoner.
For å kunne sende store pakker, trenger du en kundeavtale med oss. Ta kontakt med oss, slik at vi kan finne den beste løsningen for deg.