Driftsmeldinger
Her finner du informasjon over hendelser som påvirker vår produksjon og distribusjon.
Se også:
Vei- og trafikkinformasjon fra Statens vegvesen
Trafikkmeldinger fra Bane NOR
Varsler om naturfarer i Norge
Se driftsmeldinger
I kundeservice-lokalet inne på Ski Storsenter kan du hente, og returnere dine pakker. PostNords driftsleder for butikknettverket i Norge, Alexandra Warelius åpner for flere slike i 2020.
Nylig åpnet PostNord opp nok et pick-up-point, og denne gang på Ski Storsenter. Dette er den andre av sitt slag. Sandvika Storsenter var først ut tidligere i år og har blitt et populært sted for henting og returnering av pakker.
— Vi er veldig stolte av at vi nå har fått opp enda et hentepunkt – på nok et kjøpesenter. Hentepunktet på Ski har pakkeutlevering som en av hovedoppgavene sine, som betyr at når kundene henter eller returnerer en pakke så får dem full oppfølgning og god service, sier Alexandra.
I tillegg til mulighet for både henting og returnering av sine pakker, er det også prøverom inne i lokalet. Som kunde kan du enkelt prøve klærne du har bestilt før du tar de med hjem.
— For PostNord er dette helt unikt! Som oftest henter du pakken din på butikken samtidig som du handler inn dagens middag, men på Ski Storsenter vil du få en total sømløs kundeopplevelse, med mulighet for hentepunktshjelp. Har du kjøpt en kjole på nett og hentet denne på vårt pick-up-point? Med hentepunktshjelp får du assistanse til å finne et par sko som passer til kjolen inne på senteret, fortsetter Alexandra.
Julehandelen, Black Friday og Black Week nærmer seg. For PostNord betyr det store pakkevolumer og økt trafikk.
— Vi ser at trenden i markedet nå har blitt mer kampanjeorientert. Det betyr at det er store mengder pakker over en kort periode, som igjen kan gi logistikkutfordringer. Dette er Singles Day og Black Friday to gode eksempler på.
— I dag har vi mer enn 1580 utleveringssteder, og vi ser spesielt i de store byene at det er begrenset med plass i butikkene. Våre pick-up-points som på Ski storsenter gir avlastning i perioder med store volum, sier Alexandra.
I tillegg til Ski har PostNord pick-up-points på Grünerløkka, Sandvika og i Bergen.
— Med høysesong og den generelle volumøkningen vi vil se de kommende årene, så er det viktig at vi har egne pick-up-points strategisk plassert rundt om i landet. Hensikten er at disse skal ta mye av volumene, og da spesielt de store pakkene.
Per i dag har PostNord kun to egeneide pick-up-points på Løkka og i Bergen. Ski og Sandvika er i samarbeid med Thon-gruppen.
Alexandra kan også avsløre at jobbes med flere pick-up-points på kjøpesentre rundt om i landet.
— Vi ønsker å åpne flere pick-up-points på flere kjøpesentre med oppstart førstekvartal 2020 – det er planen. Samtidig har vi planer om egeneide pick-up-points, i regi av PostNord – slik vi i dag har på Grünerløkka og i Bergen, avslutter Alexandra.
Her finner du informasjon over hendelser som påvirker vår produksjon og distribusjon.
Se også:
Vei- og trafikkinformasjon fra Statens vegvesen
Trafikkmeldinger fra Bane NOR
Varsler om naturfarer i Norge
Se driftsmeldinger