Driftsmeldinger
Her finner du informasjon over hendelser som påvirker vår produksjon og distribusjon.
Se også:
Vei- og trafikkinformasjon fra Statens vegvesen
Trafikkmeldinger fra Bane NOR
Varsler om naturfarer i Norge
Se driftsmeldinger
Gyrid Thune byttet ikke bare jobb – hun byttet bransje og kultur. Da er det viktig å lære av dyktige kolleger.
– Alt var nytt og spennende –jeg kom til en helt ny bransje med nye måter å tenke på og andre mennesketyper enn jeg var vant til å jobbe med, sier Gyrid Thune.
En vakker høstdag i 2012 gikk Gyrid Thune for første gang inn
døra til sin nye arbeidsplass, som fagkonsulent i Information Management-avdelingen i PostNord i Oslo. Hun var «full av forventninger, og veldig spent på mine nye kolleger».
Det er en stor overgang å begynne i ny jobb – man skal lære mye nytt, bli kjent med nye kolleger, en helt ny kultur og gjøre en god jobb. Men hun husker at hun ble tatt godt imot, og opplevde
den første tiden som utrolig lærerik.
– Jeg var heldig og kom inn i en virksomhet der det er mange som har jobbet lenge i organisasjonen og er dyktige i sitt fag, blant annet Therese Sjølli som var en av mine støttespillere da jeg var ny, sier hun og fortsetter: – Som ny gjelder det å utnytte dette på en god måte. Ting kommer ikke rett i hendene dine, så det er viktig å ta initiativ, sier hun. For Gyrid er en vanlig dag på jobben hektisk, morsom, utfordrende og lang.
– Givende og allsidig, med andre ord. Å jobbe i PostNord krever høyt tempo, stor nøyaktighet og evne til å forholde seg til mange typer oppgaver og mennesker, sier hun. Det aller beste med jobben er alle de gode kollegene.
– Det er så utrolig mange dyktige og fine folk her at det er en fryd å gå på jobb! Jeg trives godt med å ha en variert hverdag med mange
ulike typer oppgaver. Jeg har lært masse siden jeg begynte i PostNord! Her driver jeg med ledelsesmetodikk på en helt annen, strukturert og mer profesjonell måte enn jeg var vant til tidligere.
I 2014 gikk Gyrid over i stillingen som avdelingssjef i sentral informasjonsbehandling (SIB). Hun forsøker å være en hjelpsom, tilgjengelig, tydelig, forutsigbar og blid leder som oppnår gode resultater i samarbeid med
kollegene i SIB.
– Det er aldri feil å smile og være positiv! Jeg prøver hele tiden å la andre være den beste utgaven av seg selv, og være en pådriver for godt arbeidsmiljø og gode systemer å jobbe i.
Her finner du informasjon over hendelser som påvirker vår produksjon og distribusjon.
Se også:
Vei- og trafikkinformasjon fra Statens vegvesen
Trafikkmeldinger fra Bane NOR
Varsler om naturfarer i Norge
Se driftsmeldinger